نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2211
-
الف
+

انگیزه «فاطمه محمدی» از ساخت فلم کوتاه «داغی»

کارگردان فلم کوتاه «داغی» در یک مصاحبه از انگیزه خود برای ساخت این اثر گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «فاطمه محمدی» کارگردان فلم کوتاه «داغی» در یک مصاحبه از انگیزه خود برای ساخت این اثر گفت.

فلم کوتاه «داغی» روایت‌گر داستان شخصی به نام حفیظ است که برای نجات جان یک زن و کودک خردسالش می‌خواهد از سرحدات افغانستان فرار کند.این فلم در بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل سی و هفتمین جشنواره فلم کوتاه تهران و سی و نهمین جشنواره فلم فجر حضور دارد.

فلم کوتاه «داغی»برنده جایزه جشنواره رومانیا شد

فاطمه محمدی درباره دلیل انتخاب سوژه داغی به سایت هنر و تجربه گفت: با دوستان افغانستانی در مکتب درس می‌خواندم و با آن‌ها بزرگ شدم و رفت و آمد بسیاری با آن‌ها داشتم و موضوع زنان افغانستانی همیشه برای من دغدغه بود.

محمدی درباره فضای این فلم توضیح داد: «این فلم فضای متفاوتی نسبت به فلم «فراموشی» دارد و چالش جدیدی برای من در ژانری متفاوت محسوب می‌شود. من با ژانر وسترن عاشق سینما شدم و با دیدن فلم «داغی» که درام جنایی است، متوجه علاقه‌ام به ژانر وسترن می‌شوید و فضا و رنگ و لعاب فلم‌های وسترن در «داغی» وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که در موسیقی این فلم از سازهایی چون دوتار، تنبور و غیچک استفاده شده، درباره موسیقی این فلم اظهار داشت: در مراحل پیش تولید و پست پروداکشن «داغی» موسیقی نواحی افغانستان را گوش می‌کردم و در این‌باره تحقیقاتی زیادی هم داشتم. از ابتدا می‌خواستم موسیقی آن‌قدر با فضای فلم هم‌خوان باشد که حتی به تنهایی روایت‌گر داستان «داغی» باشد.

گفتنی است فلم کوتاه «داغی» در بخش اصلی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فلم CineMAiubit در بخارست رومانیا به نمایش درآمد و توانست جایزه ویژه هیات انتخاب را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

«داغی» به اسپانیا می‌رود/ روایت عبور از مرز افغانستان

ع ا

نظر شما
ارسال نظر